سوختگی و سوزش اطراف واژن پس از موبر

گفتم که یکماه پیش خیس بود واژن موبر زدم سوختم الان کشاله ران دور مقعد لابیا همه سوخته همه پماد هارو زدم کالاندولا زینک کالامین اینا رو زدم ولی خیلی سوزش خارش دارم از دیشبم سیلور میزنم
5 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
دوست. خوبم باید.
مراجعه کنید.
تا عمق ووسعت سوختگی مشخص شه
0
عزیزم باید معاینه بشید و و مجدد دارو مصرف کنید ولی تا تاثیر دارو ها تحمل کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً شما دچار سوختگی شیمیایی یا درماتیت تماسی ناشی از محصول موبر شده‌اید؛ در بیشتر موارد این التهاب قابل کنترل است و جای نگرانی جدی فوری نیست اما نیاز به مراقبت دارد.
راهکارهای عملی:
- مصرف همه کرم‌ها و محصولات موضعی (از جمله سیلور اگر بکار برده‌اید) را موقتاً متوقف کنید.
- ناحیه را با آب ولرم بشویید آرام؛ با حوله نرم خشک کرده و از مالش خودداری کنید.
- کمپرس سرد (نه یخ مستقیم) ۱۰–۱۵ دقیقه چند بار در روز و پوشیدن لباس نخی گشاد.
- اگر پوست سالم است می‌توانید برای چند روز از کرم هیدروکورتیزون ۱٪ به‌صورت موضعی استفاده کنید؛ در حضور تاول باز یا ترشح از استروئید موضعی خودداری کنید و به پزشک مراجعه نمایید.
علائم هشدار:
- تب یا احساس بیماری عمومی (تب ≥۳۸° C).
- گسترش سریع قرمزی، ورم، تاول یا تشکیل ترشح چرکی.
- درد خیلی شدید، خونریزی یا اشکال در ادرار.
تخصص پیشنهادی: پوست (درماتولوژی)

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص