علت قرمزی جای بخیه بعد سه ماه

سلام پسرم سه ماه پیش ابروهاش بخیه خورد دکتر بهش پماد سیکالفیت اون داد گفت تا دوماه استفاده بشه الان بعد دوماه هنوز جای بخیه نرفته و جای بخیه قرمزم هست چیکارکنم جاش بره
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً قرمزی بعد از سه ماه به‌خاطر التهاب مزمن محل زخم یا شروع تبدیل شدن به اسکار هایپرتروفیک است.
در بیشتر موارد این وضعیت فوریت خطرناک ندارد و با مراقبت مناسب بهتر می‌شود.
راهکار‌های عملی:
- روزانه محل را با ضدآفتاب محافظت کرده یا از پوشش آفتاب‌گیر استفاده کنید.
- روزی دو بار ماساژ نرم با کرم مرطوب‌کننده یا ژل سیلیکون برای نرم و صاف شدن اسکار.
- از کندن، فشار یا استفاده از مواد تحریک‌کننده خودداری کنید.
- اگر پس از ۴۸ هفته بهبود نداشت یا برجستگی افزایش یافت، برای ارزیابی و درمان‌های تخصصی (مثلاً تزریق کورتیزون یا لیزر) مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- ترشح چرکی، بوی نامطبوع یا افزایش درد در محل زخم.
- گسترش سریع قرمزی یا برجسته شدن قابل‌توجه جای بخیه.
- تب یا علائم عمومی عفونت.
تخصص پیشنهادی: پوست

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.