علت ماندن رنگ میکروابرو و قرمزی بعد از ریمو

باسلام ، من ۸ سال پیش میکرو ابرو انجام دادم بعداز شهریور ۱۴۰۴ درحال پاک کردن این رنگ هستم ۴ جلسه لیزر رفتم که در نهایت رنگ سبز موند روپوست بعدش ۱۵ روز پیش ریمو با مواد انجام دادم رنگ سبز رفته جاش قرمز مونده ترمیم کننده استراتامد میزنم و پماد مگاکورت ۱ درصد قرمزیش همچنان جا مونده چیکار کنم بره ؟
24 فروردین 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً قرمزی فعلی ناشی از التهاب پس از لیزر یا ریمو شیمیایی (واکنش تماس) یا التهاب مزمن ناشی از مانده رنگ در لایه‌های عمقی پوست است.
در بیشتر موارد این قرمزی التهابی با مراقبت مناسب کم می‌شود و جای نگرانی شدید نیست.
«راهکار‌های عملی:»
- دست‌کاری و کندن محل را متوقف کنید و ناحیه را آرام نگه دارید.
- شست‌وشوی ملایم با آب و صابون غیرمعطر و خشک‌کردن آرام، سپس پوشش محافظ مثل فیلم سیلیکونی یا پانسمان تمیز.
- از نور خورشید و سولاریوم خودداری و هر روز ضدآفتاب فیزیکی با SPF ≥30 استفاده کنید.
- مصرف یا ادامه کرم استروئیدی قوی را بدون نظر پوست‌پزشک قطع کنید و برای تجویز مناسب مراجعه کنید.
«علائم هشدار
- تب، ترشح چرکی یا بوی نامطبوع از محل (نشانه عفونت).
- افزایش سریع درد، تورم قابل‌توجه یا تنگی نفس (واکنش شدید آلرژیک).
- خونریزی مداوم، باز شدن زخم یا گسترش قرمزی به اطراف.
«تخصص پیشنهادی:» متخصص پوست و مو

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.