سه ماه قرص های تری فلوپرازین و لیبروسی خوردم رفتم پیش روان پزشکی تا قرصی بده که بتونم برم اتاق عمل برای عمل بینیم، و قرصارو تغییر داد به بوسپیرون ۵ و پوکسیکام ۱۰ بعد یه هفته مصرف سردرد های شدید دارم ، حالت تهوع و احساس سبکی سر و سرگیجه به همراه سفتی گردن باید چیکار کنم؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر، علایمی که گفتین به جز سفتی گردن در حد خفیف ممکن است باعث ایجاد این علایم شود اما با توجه به سردرد شدید باید بررسی توسط متخصص مغز و اعصاب انجام بشه
احتمالا علائم شما مربوط به تغییر یا تداخل دارویی پس از قطع/تعویض داروی روانپزشکی است (مثلا دیستونی گردنی یا عارضه جانبی). در بیشتر موارد این مشکلات قابل کنترلاند، اما نیاز به بررسی سریع دارند تا وضعیت جدی رد شود
احتمالاً علائم شما مربوط به تغییر یا تداخل دارویی پس از قطع/تعویض داروی روانپزشکی است (مثلاً دیستونی گردنی یا عارضه جانبی). در بیشتر موارد این مشکلات قابل کنترلاند، اما نیاز به بررسی سریع دارند تا وضعیت جدی رد شود. راهکارهای عملی: -فوراً به پزشک یا روانپزشک اطلاع دهید و تاریخچه داروها را دقیق گزارش کنید. - در حال حاضر آرام بنشینید یا دراز بکشید، مایعات بنوشید و از حرکات سریع سر خودداری کنید. -کمپرس گرم ملایم و ماساژ نرم گردن برای کاهش اسپاسم امتحان کنید مگر تب یا التهابی باشد. - از مصرف خودسرانه دارو یا قطع ناگهانی بیشتر خودداری کنید تا دستور پزشک را بگیرید. علائم هشدار: - تب بالا همراه با سفتی گردن یا تغییر هوشیاری - تشنج، افت ناگهانی هوشیاری یا ضعف یکطرفه - تنگی نفس یا درد قفسه سینه تخصص پیشنهادی: روانپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.