آیا مارولین می‌تواند میگرن را تشدید کند؟

من چون چند سال میگرن دارم و بعد از عمل فیبرومم چندین ماه که مارولین میخورم خیلی عالی بوده ولی سردرد های میگرنم احساس میکنم زیاد شده الان قطعش کنم یا نه
8 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
بالای چهل سال و سابقه میگرن منع مصرف مارولین است به هیچ عنوان نباید مصرف کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تشدید سردردهای میگرن شما به‌خاطر تغییرات هورمونی ناشی از داروی مارولین است؛ در بیشتر موارد این وضعیت با تنظیم روش هورمونی یا درمان سردرد قابل کنترل است و نیازی به قطع ناگهانی نیست.
راهکارهای عملی:
- دارو را ناگهانی قطع نکنید و قبل از تصمیم‌گیری با پزشک معالج یا متخصص زنان و متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید.
- یک دفترچه سردرد نگه دارید: زمان، شدت، ارتباط با قاعدگی یا دارو و محرک‌ها را ثبت کنید.
- اقدام‌های فوری: استراحت در محیط آرام و تاریک، هیدراته ماندن و مسکن معمولی طبق راهنمایی پزشک (مثلاً استامینوفن یا ایبوپروفن اگر منع مصرف ندارید).
- در صورت نیاز، پزشک می‌تواند دوز یا روش هورمونی را تغییر دهد یا داروی پیشگیرنده میگرن پیشنهاد کند.
علائم هشدار:
- سردرد ناگهانی و بسیار شدید که قبلاً تجربه نکرده‌اید.
- بروز ضعف یک‌طرفه، اختلال گفتار یا از دست رفتن بینایی.
- تب بالا، سفتی گردن، استفراغ مداوم یا کاهش سطح هوشیاری.
تخصص پیشنهادی: متخصص مغز و اعصاب

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص