سلام خسته نباشید میشه بگین این برآمدگی در اثر چی هستن برای ورم یک طرفه لوزه رفتم دکتر گوش حلق بینی که گفت مشکلی نیست عفونت لثه داری الان اینا و دیدم توی حلقم و کنار اون یکی لوزه خسته شدم از دکتر رفتن خود بیمار پنداری هم دارم الان اینا و دیدم خیلی میترسم فکر میکنم رفلاکس معده هم دارم مطمئن نیستم تورو خدا راهنماییم کنین با تشکر
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام وقت بخیر در تصویر برآمدگیها گاها بخاطر آلرژی و حساسیت هستش که با گذشت زمان و یا مصرف آنتی هیستامین بهبود پیدا میکنه. و نکته خاص دیگه آیی رویت نمیشه. در صورت داشتن و سواس فکری حتما به روانشناسمراجعه کنید و یا روانپزشک که بتونه کمک کننده باشه. سالم باشید
احتمالاً این برآمدگیها مربوط به التهاب یا بزرگشدن بافت لنفاوی اطراف لوزه (در بیشتر موارد خوشخیم) یا کیست موکوسال/احتباس مخاطی کوچک است. نگران نباشید؛ این حالات اغلب نیاز به اقدام تهاجمی ندارند و با درمان عفونت دهان یا مراقبت محافظهکارانه بهتر میشوند. راهکارهای عملی: - غرغره با آب و لرم و نمک (نصف قاشق نمک در یک لیوان آب گرم) چند بار در روز. - رعایت بهداشت دهان و درمان عفونت لثه توسط دندانپزشک تا التهاب کاهش یابد. -بخور گرم یا دوش بخار برای کاهش تورم و آلودگی موضعی. - از سیگار، غذاهای تند و اسیدی پرهیز کنید؛ در شک به رفلاکس، و عده شام سبک و نیمهنشسته خوابیدن کمککننده است. علائم هشدار: - تب بالا همراه با تشدید درد گلوی یکطرفه. - دشواری یا درد شدید در بلع یا نفسکشیدن. - خونریزی از محل یا بزرگ شدن مداوم و سخت شدن برآمدگی بیش از دو هفته. تخصص پیشنهادی: گوش و حلق و بینی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.