برای جرمگیری به کلینیک مراجعه کردم،دکتر با دستکش نو لکه ای که به نظر خون بود رو از کناره ی سینی فلزی زیرین(که به نظر هر بار استریل نمیشد) با پد آغشته به محلول پاک کرد و کنار سینی گذاشت چون پد رنگ صورتی قهوه ای شد، البته یک سینی پلاستیکی یکبار مصرف که پک لوازم من هم درش بود روی سینی فلزی بود و بعدبا همون دستکش جرمگیری من رو انجام داد آیا احتمال انتقال اچ آی وی هست؟یا در صورت برخورد لوازم من به پد؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام خیر تمامی و سایل بعداز هر بیمار شسته شده و در دستگاه استریل میشن نگران نباشید
احتمالا انتقال اچآیوی از طریق دستکش آلوده در این موقعیت بسیار کم است. ویروس اچآیوی در خارج از بدن سریعا ضعیف میشود و برای انتقال معمولا نیاز به تماس مستقیم خون آلوده با مخاط یا زخم باز دارد
احتمالاً انتقال اچآیوی از طریق دستکش آلوده در این موقعیت بسیار کم است. ویروس اچآیوی در خارج از بدن سریعاً ضعیف میشود و برای انتقال معمولاً نیاز به تماس مستقیم خون آلوده با مخاط یا زخم باز دارد. چون و سایل شما در یک سینی یکبارمصرف قرار داشته و تماس مستقیم خون با پوست سالم بعید است، در بیشتر موارد نگرانی جدی وجود ندارد. راهکارهای عملی: - اگر در محل تماس خراش یا زخم باز دارید، محل را با آب و صابون بشویید و در صورت خونریزی بندآورید. - از کلینیک درباره نحوه استریلیزاسیون و استفاده از سینی یکبارمصرف توضیح بخواهید و مستندات یا نام مسئول را یادداشت کنید. - انجام تست پایهٔ اچآیوی و تکرار آن حدود ۶ هفته و ۳ ماه پس از قرارگیری، برای اطمینان و آرامش مفید است. - برای راهنمایی بیشتر به مرکز مشاوره انتقال خون یا متخصص بیماریهای عفونی مراجعه کنید. علائم هشدار: - تب ناگهانی یا لرز جدید - غدد لنفاوی متورم یا گلودرد پایدار - بثورات پوستی یا زخم جدید در محل تماس تخصص پیشنهادی: متخصص بیماریهای عفونی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.