سلام خسته نباشید راستیتش من من یه چند روزی میشه ای وی اف کردم و جنین انتقال دادم العان حس میکنم توی شکمم و زیر شکمم یه چیزایی داره حرکت میکنه زیر شکمم درد میگیره بعضی مواقع پهلو هام هم همینطور ولی بیشتر این احساس داشتن باد در زیر شکمم اذیتم میکنه میخوام بدونم ممکنه باردار نشم و جواب منفی بشه؟
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام نگران نباشید، مشکلی نیست و احساس نفخ هم بیشتر مربوط به روده هاست
احتمالاً این احساس حرکت و درد خفیف زیرشکم ناشی از گرفتگیهای رحمِ مربوط به مرحله لوتئال یا کاشت جنین و/یا نفخ و گاز روده است. در بیشتر موارد این علائم طبیعی و گذرا هستند و نیاز به نگرانی شدید ندارد. آرام باشید و فشار را کم کنید. راهکارهای عملی: - استراحت نسبی و خودداری از فعالیت بدنی سنگین. -مصرف مایعات گرم و و عدههای سبک برای کاهش نفخ. -کمپرس گرم ملایم روی ناحیه پایین شکم برای کاهش درد. - درد شدید را با استامینوفن (پاراستامول) طبق دوز معمول کاهش دهید و از داروهای ضدالتهاب قوی خودسرانهپرهیز کنید. - نتایج تست بارداری را طبق زمان اعلامشده مرکز IVF ثبت و پیگیری کنید. علائم هشدار: - خونریزی روشن یا خروج لخته و درد شدید همراه با آن. - درد شدید یکطرفه شکم یا سرگیجه، تنگی نفس یا احساس غش. - تب بالا یا استفراغ مداوم و عدم توان نگهداشتن مایعات. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.