فرورفتن شیشه در پا؛ علت و اقدامات فوری

هفته پیش لیوان شکست و یک قسمت خیلی کوچیکش داخل دمپایی بود ولی من ندیدمش اصلا، باعث خونریزی خیلی خفیف پام شد الان بعد از یک هفته همون قسمت از پام که شیشه رفته بود داخلش وقتی راه میرم به شدت سوزش و درد داره و فقط هم موقع راه رفتن درد شدید میگیره ولی اصلا نه جاش قرمزه نه ورم داره هیچی
علتش چی میتونه باشه؟ اخه الان دسترسی هم به پزشک ندارم
27 اسفند 1404 آخرین بروزرسانی: 29 اسفند 1404

پاسخ پزشکان

0
ممکن است شیشه در بافت باقی مانده باشد.
با گرافی و سونو مشخص می‌شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً یک تکه شیشهٔ ریز در بافت کف پا یا تحریک عصبی موضعی باعث درد هنگام تحمل وزن شده است.
در بیشتر موارد وقتی قرمزی، ورم یا تب نیست، عفونت وجود ندارد؛ نگران نشوید.
راهکار‌های عملی:
- تا حد ممکن استراحت کنید و پای آسیب‌دیده را بالا قرار دهید.
- محل را با آب و لرم و صابون بشویید و خشک کنید.
- اگر قطعهٔ شیشه سطحی و قابل دیدن است با موچین استریل (الکل زده) به آرامی خارج کنید، در غیر این صورت دست‌کاری نکنید و بانداژ تمیز بزنید.
- کمپرس یخ ۱۰۱۵ دقیقه هر چند ساعت برای کاهش درد.
- در صورت درد شدید مسکن معمولی (طبق دفترچه) مصرف کنید.
علائم هشدار:
- افزایش سریع یا مداوم درد حتی در استراحت.
- قرمزی، تورم، ترشحات چرکی یا تب.
- بی‌حسی، ضعف در راه‌رفتن یا محدودیت حرکت.
تخصص پیشنهادی: اورژانس

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.