کیست و فرورفتگی زیر سینه؛ آیا خطرناک است؟

سلام وقت بخیر مادر من به تازگی یائسه شده و دو سالی میشه سینه چپش خیلی درد میکرد ماموگرافی و سونوگرافی انجام دادن و نوشته بود در ناحیه هیپواکو به نظر کیست با محتویات غلیظ داخلی ۱۴ میلی وجود داره با برید ۳
الان ۶ ماه گذشته کیست سینش جوری بزرگ شده که با دست قابل تشخیصه و از زیر سینه جایی که کیست وجود داره فرورفتگی ایجاد شده و رنگ اون ناحیه قرمز شده و خارش داره چیز خطرناکیه؟؟؟
6 فروردین 1405 آخرین بروزرسانی: 7 فروردین 1405

پاسخ پزشکان

1
سلام
حتما باید سونوگرافی و معاینه شود با توجه به توضیحات داده شده
1
توصیه به معاینه بالینی و سونوگرافی مجدد می‌شود
1
با سلام
و وقتتون بخیر.
نیاز به معاینه، سونوگرافی وجود دارد.
1
سلام
عزیزم حتما تحت نظر جراح پستان سونوگرافی انجام بشه شاید نیاز به تخلیه کیست یا اقدام دیگر باشه
0
سلام
وقتتون بخیر باشه نیاز به سونو هستش عزیز

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

مادر شما احتمالاً یک کیست پستانی با محتویات غلیظ دارد که در اثر تغییرات فیبروکیستیک یا تجمع مایع بزرگ شده و ممکن است اکنون ملتهب یا عفونی شده باشد.
در بیشتر موارد چنین کیست‌هایی خوش‌خیم‌اند اما قرمزی، خارش و فرورفتگی نیاز به ارزیابی پزشکی دارد و نباید نادیده گرفته شود.
راهکار‌های عملی:
- از فشار، ماساژ شدید یا خاراندن ناحیه خودداری شود و سوتین حمایتی مناسب پوشیده شود.
- کمپرس گرم ملایم چند بار در روز برای کاهش درد و تسهیل تخلیه احتمالی اعمال شود.
- در صورت درد می‌توان از مسکن‌های معمول مثل استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دوز مرسوم و بدون منع مصرف استفاده کرد.
- هرچه سریع‌تر برای سونوگرافی پیگیری و بررسی احتمال آسپیراسیون یا تخلیه و نمونه‌برداری وقت گرفته شود.
علائم هشدار:
- تب یا لرز همراه با افزایش درد (نشانه عفونت)
- پیدایش ترشح چرکی یا خونی از پوست یا باز شدن محل
- افزایش سریع اندازه همراه با قرمزی گسترده یا تورم غدد زیر بغل
تخصص پیشنهادی: جراح پستان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.