سلام دو هفته ی پیش شیشه رفت تو پام و اون موقع فکر میکردم که خارج شده و فقط بریدگی سطحیه بعد درد میکرد رفتم سونوگرافی و گفتن شیشه هست ابعاد ۵.۳ در ۵.۲ میلی متر وجراح جراحی کردند پیدا نشد باید هفته ی اینده برم تا دوباره ببینند میتونن پیدا کنند اگر پیدا نشه مشکلی پیش میاد؟گفتن ممکنه سفت شه از بغل پوست بزنه بیرون اگر اتفاق بیافته چی میشه من تنیس بازی میکنم مهمه برای پام مشکل پیش نیاد ممنون
12 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
1
با سلام معمولا جا ماندن شیشه بیمار را هنگام حرکت اذیت میکند و یافتن شیشههای ریز هم کاری بسیار سخت است، اگر مشکلی ندارید نیاز به اقدامی نیست
سلام وقت بخیر مشکلی. رخ نمیده لازمه هفته دیگه مجددا مراجعه به پزشک داشته باشید و گرافی از محل انجام بدید به احتمال قوی بار دوم پیدا میشه و جای نگرانی ندارد.
احتمالاً تکهای از شیشه در عمق بافت پا مانده یا جابهجا شده و در بیشتر موارد بدن دور آن بافتی سفت (فیبروز) تشکیل میدهد که درد یا احساس برجستگی ایجاد میکند. لازم نیست نگران باشید؛ غالب این موارد قابل ارزیابی و درمان هستند. راهکارهای عملی: - محل را تمیز و خشک نگه دارید و از فشار یا مالش آن ناحیه پرهیز کنید. - فعلاً از بازی تنیس و فعالیتهای پر فشار خودداری کنید تا بررسی کامل انجام شود. - وضعیت کزاز را بررسی کنید و در صورت نیازواکسن یادآور بزنید. - برای تصویربرداری تکراری درخواست رادیوگرافی و سونوگرافی یا در صورت نیاز سیتی کنید تا محل دقیق شیشه مشخص شود. - برای کاهش درد از مسکنهای معمولی مثل استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور استفاده کنید. علائم هشدار: - تب همراه با افزایش قرمزی، گرما یا ترشح چرکی از محل. - درد ناگهانی شدید یا افزایش پیشرونده درد. - کاهش حرکت انگشتان یا بیحسی/مورمور شدن در منطقه. تخصص پیشنهادی: جراح ارتوپد
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.