پریود هر ۲۰ روز و مصرف اسپیرونولاکتون در تنبلی تخمدان

سلام من تنبلی تخمدان دارم و برای ریزش موهام هرشب نصف قرص اسپیرونولاکتون ۱۰۰ مصرف میکنم . اما الان پریودی هام شده هر ۲۰ روز یک بار
قبلا هر ۳۰ روز یک بار بود . ممکنه به خاطر عوارض قرص باشه؟ الان باید چیکار کنم که پریودی هام بشه ۳۰ روز یک بار؟
10 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
قبلا پریدمشکل داشته الان با مصرف دارو تنطبم شده!
0
سلام
آزمایش هورمونی انجام دهید تا طبق آن دارو تجویز شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت کوتاه‌شدن فاصله پریودها یا خود سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (تنبلی تخمدان) است یا اثر جانبی اسپیرونولاکتون.
در بیشتر موارد این وضعیت قابل‌مدیریت است و نیاز به آرامش و بررسی دارد.
راهکارهای عملی:
- امروز یک تست بارداری خانگی انجام دهید تا حاملگی رد شود.
- شروع به ثبت دقیق چرخه‌ها، تاریخ، شدت خونریزی و علائم همراه برای حداقل ۲–۳ ماه کنید.
- دارو را خودسرانه قطع نکنید؛ با پزشک تجویزکننده برای بررسی دوز یا جایگزین تماس بگیرید.
- برای تنظیم چرخه معمولاً پزشک ممکن است قرص ترکیبی یا پروژسترون چرخه‌ای تجویز کند و آزمایش‌های پایه هورمونی، تیروئید و پتاسیم درخواست شود.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید یا سرگیجه و نزدیک به غش
- مثبت شدن تست بارداری یا بروز علائم حاملگی
- تپش قلب غیرطبیعی، ضعف عضلانی یا ورم شدید پاها
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص