میکرو ادنوم هیپوفیز هفت میلی با اختلال سه محور هورمونی؟
هیپوفیز دچار مشکل شده است و تومور هفت میلی دارم سه محور هورمونی دچار مشکل شده است لووتیروکسین و تستسرون و هیدروکورتیزون مصرف دارم ایا با این وضعیت عمل جراحی کنم بدنم تحمل ندارد
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
درود برشما اینکه یا سایز 0.7 جراحی به چه دلیل ؟ چه علایمی دارید ؟ میدان بینایی کم شده ؟ قطعا برای جراحی پروتکلهای مربوطه اجرا میشه کورتون تنظیم میشه و. نگران نباشید
احتمالاً شما دچار میکروآدنومهیپوفیز هستید که در بیشتر موارد باعث کمکاری سهمحوری میشود و با جایگزینی هورمونی (لووتیروکسین، تستوسترون، هیدروکورتیزون) قابل کنترل است. لزوماً نیاز فوری به جراحی وجود ندارد؛ تصمیم نهایی براساس اندازه، رشد، علائم بینایی و وضعیت آدرنال گرفته میشود. آرام باشید. راهکارهای عملی: - همیشه داروها و دوزها را همراه داشته باشید و کرم یا قرص استروئید اضطراری در دسترس باشد. - در موقع بیماری، تب یا استرس دوز هیدروکورتیزون را طبق دستور پزشک افزایش دهید. - پیگیری تصویربرداری (MRI) و معاینه بینایی طبق نظر غدد یا نوروسرجری (معمولاً هر ۶–۱۲ ماه). -آزمایش هورمونی منظم برای تنظیم لووتیروکسین و تستوسترون و مشاوره با متخصص غدد. علائم هشدار: 1 سردرد خیلی شدید یا کاهش/دوبینی بینایی 2 ضعف شدید، غش، افت فشار خون یا استفراغ مکرر (نشانه بحران آدرنال) 3 گیجی ناگهانی یا کاهش سطح هوشیاری تخصص پیشنهادی: غدد درونریز
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.