سلام خسته نباشید. دختر ۲۳ ساله هستم. بخاطر پریود های اخیر نامنظم به پزشک مراجعه کردم. سونوگرافی گرافی دادم مشکلی نداشتم. قرص مدوکسی پروژسترون تجویز کردن. ۹ شب مصرف کردم و بعد پریود شدم. الان ۱۴ روز از شروع سیکل میگذره دوباره پریود شدم علت مصرف قرص هست یا مشکل دیگه ای دارم؟ با توجه به اینکه امکان مراجعه به دکتر رو فعلا ندارم ممنون میشم راهنماییم کنین
9 آبان 1405
پاسخ پزشکان
خلاصه پاسخ پزشکبازبینیشده توسط پزشک تأییدشده
در صورت داشتن رابطه ابتدا از عدم بارداری با تست خون بتا مطمئن شوید نامنظمی خونریزی در ابتدای مصرف دارو ممکن هست ولی اگر تکرار شد جهت بررسی بیشتر مراجعه کنید
— دکتر سعیده عبادی زارع، متخصص جراحی زنان و زایمان و نازایی مشاهده پاسخ کامل
0
در صورت داشتن رابطه ابتدا از عدم بارداری با تست خون بتا مطمئن شوید نامنظمی خونریزی در ابتدای مصرف دارو ممکن هست ولی اگر تکرار شد جهت بررسی بیشتر مراجعه کنید
احتمالاً علت شایع این وضعیت مصرف مدروکسیپروژسترون است که میتواند باعث خونریزی برگشتی یا خونریزی فراتر از انتظار شود؛ در بیشتر موارد این خونریزی گذرا و غیرخطرناک است. احتمال دیگر نوسان هورمونی زمینهای است. تشخیص قطعی نیاز به معاینه و بررسی آزمایشگاهی دارد. راهکارهای عملی: -استراحت کنید و مایعات کافی بنوشید؛ میزان و تاریخ شروع/پایان خونریزی را یادداشت کنید. - در صورت درد، از مسکنهای معمول مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور مصرف کنید. - یک تست بارداری خانگی انجام دهید تا احتمال بارداری رد شود. - اگر دارو توسط پزشک تجویز شده، ادامه یا قطع دارو را طبق دستور پزشک انجام دهید و اگر دستور نیست، فعلاً تغییر خودسرانهندهید. علائم هشدار: - خونریزی بسیار شدید (تعویض پد یا تامپون هر ساعت یا خونریزی ناتوانکننده). - درد شکم یا تب بالا یا درد ناگهانی و شدید. - ضعف شدید، سبکی سر یا غش. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.