احساس گیر شدن غذا هنگام درمان میکروب معده

با سلام و خسته نباشید میکروب معده دارم با اندوسکوپی مشخص شده چهار دارویی مصرف میکنم بیسموت روزی ۴ عدد و ونزیتو ۲۰ و لووفلوکساسین وتینیدازول ۵۰۰بعد از گذشت ۱۲ روز هنوز احساس گیر بودن موقع قرص خوردن و غذا خوردن دارم وبادگلو خواستم راهنمایی کنید با تشکر
4 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت حس گیر بودن هنگام بلع یا خوردن قرص، التهاب مری ناشی از تماس مستقیم قرصها (پیل اِسوفاژیت) یا رفلاکس معده است.
در بیشتر موارد این وضعیت جدی نیست و با رعایت چند نکته بهبود می‌یابد و نیازی به قطع فوری دارو نیست.
راهکارهای عملی:
- هر قرص را با یک لیوان کامل آب (حداقل ۲۰۰ میلی‌لیتر) میل کنید و بلافاصله بعد از خوردن، حداقل ۳۰–۶۰ دقیقه در وضعیت عمودی بمانید.
- اگر بلع قرص مشکل‌ساز است، از پزشک بخواهید فرم مایع یا جایگزین مناسب تجویز کند؛ قرص را خودسرانه خرد یا تغییر ندهید.
- فعلاً غذاهای سفت، خشک، اسیدی و تند را کم کنید و غذاهای نرم و آبکی مصرف کنید.
- از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و سیگار پرهیز کنید؛ آنتی‌اسید ساده یا سوکرالفیت ممکن است به تسکین کمک کند با مشورت پزشک.
علائم هشدار:
- ناتوانی کامل در بلع یا افزایش قابل توجه سختی بلع
- استفراغ مکرر یا وجود خون در استفراغ/مدفوع
- درد شدید قفسه سینه یا تب بالا
تخصص پیشنهادی: متخصص گوارش

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص