بیمارمابه. قصد خودکشی ۲۰تا آلپرازولام با۲۰ تا دیازپام. روتوآب حل کرده و آب رو به همراه مقدار نسبتا زیادی الکل خورده .مامسافرت بودیم بیشتر از۲۴ ساعت گذشته ماتازه متوجه شدیم مشکلی براش.پیش میاد لطفا جواب بدید فوریه
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام زمان زیادی گذشته. بسیار خطرناک هست ولی قابل پیش بینی نیست. به خدا توکل کنید.
احتمالاً دچار مسمومیت با بنزودیازپینها (آلپرازولام و دیازپام) تشدیدشده توسط الکل شده است. در بیشتر موارد این ترکیب میتواند باعث سرکوب شدید سطح هوشیاری و کاهش یا توقف تنفس شود؛ نگرانکننده اما نیازمند اقدام فوری است. راهکارهای عملی: -فوراً با اورژانس 115 تماس بگیرید و وضعیت را توضیح دهید. - اگر فرد بیهوش اما تنفس دارد او را در وضعیت ریکاوری (به پهلو) قرار داده و راه هوایی را باز نگه دارید؛ از خوراندن غذا یا نوشیدنی یا القای استفراغ خودداری کنید. - تنفس و پاسخدهی را هر ۵ دقیقه کنترل کنید؛ اگر تنفس کند شد یا قطع شد، به اورژانس اعلام کنید. - کلیه بطریها، قرصها و مقدار الکل مصرفی را همراه ببرید تا به تیم درمان نشان داده شود. علائم هشدار: - خوابآلودگی بسیار شدید یا عدم پاسخ به محرکها (احتمال کما) - تنفس کند (<8 بار در دقیقه)، تنفس سطحی یا توقف تنفس - کبودی/آبی شدن لبها یا پوست، یا بروز تشنج تخصص پیشنهادی: اورژانس
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.