سلام دوست من ۶۰عدد کلونازپام ۱ و ۹۰تا الپرازولام نیم خورده خانوادش بردن بیمارستان من تو خونه نگرانشم امکان داره زنده بمونه یا فوتمیکنه؟؟؟؟
24 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام دوست من بسیار متاسفم برای اتفاقی که افتاده. در این مورد نمی توان با قطعیت نظر داد. بستگی به زمان رسیدن به بیمارستان و شروع اقدامات درمانی و سابقه مصرف آرام بخش ممکن است در مواردی تهدید کننده زندگی باشد و در مواردی هم با اقدامات درمانی نجات پیدا کنند.
احتمالاً دوست شما دچار مسمومیت با بنزودیازپینها (کلونازپام و آلپرازولام) شده است. در بیشتر موارد با مراقبت سریع اورژانسی قابل مداخله است و شانس نجات وجود دارد؛ آرام باشید و اقدامات اولیه را انجام دهید. راهکارهای عملی: - تماس فوری با اورژانس (۱۱۵) و اعلام نوع و تعداد قرصها. - تا رسیدن اورژانس راه هوایی را باز نگه دارید؛ اگر بیهوش اما نفس میکشد او را به پهلو بخوابانید. - هر چند دقیقه تنفس و نبض را چک کنید؛ در صورت توقف تنفس یا نبض، احیای قلبیریوی را شروع کنید و کمک بخواهید. - از دادن خوراکی، آب یا القای استفراغ خودداری کنید. علائم هشدار: - کندی شدید یا قطع تنفس - بیهوشی عمیق یا عدم پاسخ به تحریک - تشنج یا سیانوز (آبی شدن لب/صورت) تخصص پیشنهادی: اورژانس
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.