تهوع و سردرد بعد از قرص لویتود — چه کنم؟

قرص لویتود دو تا دونشو استفاده کردم سر درد تهوع دارم میخواستم پریود نشم تو سفر الان چیکار کنم قعطش کنم یا ادامه بدم؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
قطع مصرف قرص مورد نظر موجب پریود شدن می‌شه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً سردرد و تهوع شما عارضه جانبی هورمونی مربوط به قرص لویتود است؛ در بیشتر موارد این علائم گذرا و با استراحت و مایعات بهبود پیدا می‌کند.
اگر دوز بیش از مقدار توصیه‌شده گرفته‌اید یا علائم بسیار شدید است، نیاز به بررسی دارد.
راهکار‌های عملی:
- مصرف دوز‌های اضافی را متوقف کنید و بروشور دارو را بخوانید.
- دراز بکشید یا نیمه‌نشسته استراحت کنید، مایعات جرعه‌جرعه بنوشید و غذای سبک بخورید.
- از زنجبیل یا چای زنجبیل برای تهوع استفاده کنید؛ برای سردرد در صورت نداشتن منع، استامینوفن به مقدار معمول کمک‌کننده است.
- در صورت استفراغ مکرر یا ناتوانی در نگه داشتن مایعات به مراکز درمانی مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- تنگی نفس، تورم صورت یا لب‌ها یا کهیر (نشانه حساسیت جدی)
- استفراغ مکرر یا ناتوانی در نوشیدن مایعات و سرگیجه شدید/غش
- درد شدید قفسه سینه یا خونریزی واژینال بسیار سنگین یا تب بالا
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.