دانه‌های قرمز روی دست بعد از شنا: حساسیت یا گرمازدگی؟

سلام؛ وقت بخیر
من یه آزمون آبی داشتم که داخل استخر بود دوم تیر ماه، بعد از اتمامش یکی از بچه ها گفت انگار حساسیت گرفته از آب دستش یکم دون دون شد. بقیه هیچ علائمی نداشتند و این چیزا تو استخر طبیعیه. بلافاصله بعدش ما رفتیم شهرستان ۶ تیر که اومدیم روی دستم دونه های قرمز دیدم. نمیدونم بخاطر حساسیت به آبه یا حشره یا گرما زدگی ولی نگرانم بیشتر نشه و مشکل جدی ای نباشه. برجسته و دارای خارش نیست.
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر واکنش حساسیتی با این الگوی داخل عکس و فاصله زمانی بعید است

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت، درماتیت تماسی خفیف به مواد و کلر موجود در آب استخر است و در بیشتر موارد بدون خطر جدی است؛ نگران نباشید ولی نظارت کنید.
راهکار‌های عملی:
- دست‌ها را با آب و لرم و صابون ملایم بشویید و خشک کنید.
- از تماس مجدد با آب استخر و مواد شوینده تا بهبودی خودداری کنید.
- کمپرس سرد یا پارچه خنک برای کاهش برجستگی قرار دهید.
- کرم مرطوب‌کننده ملایم بزنید؛ در صورت خارش یا التهاب موضعی کوتاه‌مدت، هیدروکورتیزون 1% موضعی استفاده کنید.
علائم هشدار:
- تنگی نفس یا ورم صورت/لب‌ها.
- تب یا ترشح چرکی و افزایش درد محل.
- گسترش سریع ضایعات به بازو یا بدن.
تخصص پیشنهادی: درماتولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.