باسلام خسته نباشید من پارسال دچار عفونت معده خفیف بود دکتر رفتم دارو مصرف کردم از اون موقع زیاد اشتهام ندارم اصلا تمایلی به غذا خوردن ندارم نه گرسنه میشم نه تشنه شکمم به رودهها چسبیده بدنم ضعیف شده نمیتونم کار کنم آزمایش کم خونی و تیروئید وادرار و کبد را دادم . لطفا راهنمایی بفرمایید
30 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر آزمایشهای شما ارسال نشده، کم اشتهایی شما میتونه علل مختلفی داشته باشه (عوارض پس از درگیری سیستم گوارشی، استرس و)
احتمالاً علت کاهش اشتها و لاغری شما یک مشکل عملکردی گوارشی پس از عفونت (دیسپپسیا عملکردی یا کندی تخلیه معده) یا در برخی موارد علت روانی مثل افسردگی/اضطراب است. در بیشتر موارد این وضعیت خطرناک نیست اما نیاز به پیگیری دارد؛ آرام باشید. راهکارهای عملی: - غذاهای کمحجم و پرکالری حین روز (سوپ رقیق، شیربادام، آواکادو، مغزها) و و عدههای کوچک ۵-۶ بار در روز. - مایعات کافی بین و عدهها بنوشید؛ از نوشیدن زیاد هنگام غذا خودداری کنید. -پیادهروی آرام ۱۰–۲۰ دقیقه پس از غذا برای تحریک اشتها. - دفترچه غذایی و وزن نگه دارید تا تغییرات و غذاهایی که خوب میخورید مشخص شود. علائم هشدار: - استفراغ یا مدفوع خونی/سیاه. - تب بالا یا درد شدید شکم. - ضعف شدید، غش یا تنگی نفس. تخصص پیشنهادی: متخصص گوارش
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.