لکه‌بینی و خونریزی طولانی بعد از شروع قرص جلوگیری

برای جلوگیری استفاده میکنم تا حالا سابقه نداشتم ک آنقدر طولانی لکه بینی داشته باشم همیشه ۸ روزه پاک میشدم ولی الان ۱۰ روزه
7 آبان 1405

پاسخ پزشکان

خلاصه پاسخ پزشک بازبینی‌شده توسط پزشک تأییدشده
اول تست بارداری انجام شود اگرمنفی بود دد تا سه سیکل از شروع صبر کنید و در صورت تداوم سونوگرافیدتوصیه میشود
— دکتر سعیده عبادی زارع، متخصص جراحی زنان و زایمان و نازایی مشاهده پاسخ کامل
0
اول تست بارداری انجام شود اگرمنفی بود دد تا سه سیکل از شروع صبر کنید و در صورت تداوم سونوگرافیدتوصیه میشود
0
سلام
ازمایش خون بارداری چک شود درصورت منفی بودن سونو بدید
0
عزیزم آزمایشات هورمونی و بتا تیتر رو چک کن

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت این لکه‌بینی و طولانی‌شدن خونریزی، سازگاری بدن با شروع قرص ضدبارداری ترکیبی در ماه‌های اول است و در بیشتر موارد طی ۲–۳ سیکل کاهش می‌یابد؛ نگران نباشید اما پیگیری لازم است.
راهکارهای عملی:
- دارو را هر روز و در یک ساعت مشخص ادامه دهید؛ حتی در روزهای لکه‌بینی.
- اگر قرصی فراموش شده، طبق بروشور یا دستور پزشک عمل کنید و در صورت شک با داروخانه یا پزشک راهنمایی بگیرید.
- برای درد یا کاهش خونریزی از مسکن‌های معمولی مثل ایبوپروفن (در صورت عدم منع) با دوز معمول استفاده کنید.
- مقدار و زمان خونریزی را ثبت کنید (شروع، مدت، مقدار) تا هنگام مراجعه اطلاعات دقیق داشته باشید.
علائم هشدار:
- تعویض پد یا تامپون هر یک ساعت یا خونریزی بسیار زیاد.
- سرگیجه شدید، غش یا تپش قلب که ممکن است نشانه کم‌خونی باشد.
- تب، درد لگنی شدید یا ترشحات بدبو که می‌تواند نشان‌دهنده عفونت باشد.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص