سلام من ۵،۶ سال هست که یهو حالم بد میشه سمت چپ سرم درد میگیره و سنگین میشه تپش قلب میگیرم و احساس گرما یا سرما بهم دست میده جوری میشم انگار تو این دنیا نیستم و هیچ چیز واقعی نیست میترسم سکته یا غش کنم چند سال پیش نوار مغز و سی تی اسکن مغز دادم که نرمال بود به دکتر گوش وحلق و بینی مراجعه کردم مشکلی نداشتم ولی خیلی میترسم بیماری بدی داشته باشم لطفا کمکم کنید
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر علائم شما با استرس و با احتمال کمتر میگرن تطابق دارد برای بررسی به نورولوژیستمراجعه کنید
احتمالاً علت علائم شما میگرن یکطرفه یا حملات اضطرابی (پانیک) است. در بیشتر موارد با نرمال بودن سیتی و نوار مغز، سکته یا بیماری جدی کمتر محتمل است؛ این موضوع میتواند آرامشبخش باشد اما نیاز به پیگیری دارد. راهکارهای عملی: - وقتی حمله شروع شد، بنشینید یا دراز بکشید، چشمها را ببندید و نفسهای عمیق و شکمی بکشید. - کمپرس خنک روی پیشانی یا پشت گردن بگذارید و از نور و صدا دور بمانید. - مایعات ساده بنوشید و از کافئین و محرکها پرهیز کنید. - یک دفترچه علائم داشته باشید: زمان، طول، محرکها و همراهی تپش قلب یا تغییرات دیگر را یادداشت کنید. علائم هشدار: - ضعف یا بیحسی ناگهانی یکطرفه بدن یا صورت - از دست دادن هوشیاری یا غش کردن - مشکل ناگهانی در صحبت کردن یا دیدن تخصص پیشنهادی: متخصص مغز و اعصاب
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.