سنگینی و سردرد سمت چپ خطرناک هست؟

سلام من ۵،۶ سال هست که یهو حالم بد میشه سمت چپ سرم درد میگیره و سنگین میشه تپش قلب میگیرم و احساس گرما یا سرما بهم دست میده جوری میشم انگار تو این دنیا نیستم و هیچ چیز واقعی نیست میترسم سکته یا غش کنم چند سال پیش نوار مغز و سی تی اسکن مغز دادم که نرمال بود به دکتر گوش وحلق و بینی مراجعه کردم مشکلی نداشتم ولی خیلی میترسم بیماری بدی داشته باشم لطفا کمکم کنید
13 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر علائم شما با استرس و با احتمال کمتر میگرن تطابق دارد برای بررسی به نورولوژیست مراجعه کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت علائم شما میگرن یک‌طرفه یا حملات اضطرابی (پانیک) است. در بیشتر موارد با نرمال بودن سی‌تی و نوار مغز، سکته یا بیماری جدی کمتر محتمل است؛ این موضوع می‌تواند آرامش‌بخش باشد اما نیاز به پیگیری دارد.
راهکار‌های عملی:
- وقتی حمله شروع شد، بنشینید یا دراز بکشید، چشم‌ها را ببندید و نفس‌های عمیق و شکمی بکشید.
- کمپرس خنک روی پیشانی یا پشت گردن بگذارید و از نور و صدا دور بمانید.
- مایعات ساده بنوشید و از کافئین و محرک‌ها پرهیز کنید.
- یک دفترچه علائم داشته باشید: زمان، طول، محرک‌ها و همراهی تپش قلب یا تغییرات دیگر را یادداشت کنید.
علائم هشدار:
- ضعف یا بی‌حسی ناگهانی یک‌طرفه بدن یا صورت
- از دست دادن هوشیاری یا غش کردن
- مشکل ناگهانی در صحبت کردن یا دیدن
تخصص پیشنهادی: متخصص مغز و اعصاب

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.