بنده دیدوز یه سبد ۱۰کیلویی برداشتنی یهویی کمرم گرفت جوری که به زور راه میرفتم و مینشستم بعد دیشب ساعت ۳ تب و لرز کردم الان هم احساس میکنم تب دارم ایا تب و لرز من ربطی به کمر دردم داره یه کوچولو احساس گرفتگی بینی هم دارم خیلی کم ایا خطرناکه؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
وقت به خیر درد کمر بعد از بلند کردن جسم سنگین معمولا به علت آسیب دیسک است، تب و لرز همراه با درد کمر باید مسایل عفونی بررسی شود
احتمالاً علت اصلی کمر درد شما کشیدگی یا رگ به رگ شدن عضلات کمری بعد از بلند کردن وزن است و در بیشتر موارد تب و لرز جداگانه ناشی از یک عفونت ویروسی خفیف است؛ فعلاً جای نگرانی جدی کمتر است اما باید مراقب علائم هشدار باشید. راهکارهای عملی: - استراحت نسبی و از بلند کردن بار خودداری کنید؛ راه رفتن آرام مفید است. -کمپرس سرد روی محل درد تا ۴۸ ساعت، سپس گرمای ملایم برای کاهش اسپاسم. - پاراستامول برای کاهش تب و درد طبق دوز معمول، و مایعات و استراحت کافی. - اگر درد کمری با حرکت شدید است، از خم شدن ناگهانی خودداری و وضعیت درست نشستن را رعایت کنید. علائم هشدار: - تب بالا مداوم یا بدتر شدن علائم تب. - بیحسی یا ضعف در پاها یا اختلال در ادرار/مدفوع. - ناتوانی در راه رفتن یا درد بسیار شدید که با دارو تسکین نمییابد. تخصص پیشنهادی: ارتوپدی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.