بارداری با کیست و تنبلی تخمدان — آیا ممکن است؟

سلام بنده دو هفته پیش نزدیکی داشتم بلافاصله بعدش اورژانسی خوردم بعد از دو هفته هنوز هیچ علائم پریودی رو ندارم کیست هموراژیک داشتم رفع شد و الان تیروئید و تنبلی تخمدان دارم ایا بارداری امکان هست؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر عزیزم پیشگیری اورژانسی شانس بارداری رو کاهش میده ولی صفر نمی‌کنه.
در صورت تاخیر پریود با فاصله هفت روز ازمایش بتا تیتراژ چک بفرمایید
0
احتمالش هست، اگه تاخیر داشتین ازمایش خون بارداری انجام بدین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً دو علت شایع باعث تأخیر قاعدگی شما شده‌اند: بارداری یا یک اختلال هورمونی (مثلاً تنبلی تخمدان یا مشکل تیروئیدی). در بیشتر موارد اختلال هورمونی سیکل را نامنظم می‌کند و تشخیص قطعی تنها با آزمایش ممکن است؛ آرام باشید و فعلاً نگران نشوید.
راهکار‌های عملی:
- همین‌الان تست بارداری ادراری انجام دهید و در صورت منفی، یک هفته بعد تکرار کنید یا تست خون β‑hCG برای قطعیت بدهید.
- در صورت مثبت شدن تست یا تداوم بی‌نظمی، آزمایش خون β‑hCG تکراری جهت پیگیری یا رد بارداری را انجام دهید.
- بررسی هورمونی شامل TSH و مشاوره برای ارزیابی تنبلی تخمدان با متخصص پیشنهاد می‌شود.
علائم هشدار:
- درد شدید یا متمرکز یک‌طرفه در شکم/لگن
- خونریزی شدید یا خونریزی غیرمعمول
- سرگیجه شدید، غش یا تنگی نفس
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.