سلام بنده دو هفته پیش نزدیکی داشتم بلافاصله بعدش اورژانسی خوردم بعد از دو هفته هنوز هیچ علائم پریودی رو ندارم کیست هموراژیک داشتم رفع شد و الان تیروئید و تنبلی تخمدان دارم ایا بارداری امکان هست؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر عزیزم پیشگیری اورژانسی شانس بارداری رو کاهش میده ولی صفر نمیکنه. در صورت تاخیر پریود با فاصله هفت روز ازمایش بتا تیتراژ چک بفرمایید
احتمالاً دو علت شایع باعث تأخیر قاعدگی شما شدهاند: بارداری یا یک اختلال هورمونی (مثلاً تنبلی تخمدان یا مشکل تیروئیدی). در بیشتر موارد اختلال هورمونی سیکل را نامنظم میکند و تشخیص قطعی تنها با آزمایش ممکن است؛ آرام باشید و فعلاً نگران نشوید. راهکارهای عملی: - همینالان تست بارداری ادراری انجام دهید و در صورت منفی، یک هفته بعد تکرار کنید یا تست خون β‑hCG برای قطعیت بدهید. - در صورت مثبت شدن تست یا تداوم بینظمی، آزمایش خون β‑hCG تکراری جهت پیگیری یا رد بارداری را انجام دهید. - بررسی هورمونی شامل TSH و مشاوره برای ارزیابی تنبلی تخمدان با متخصص پیشنهاد میشود. علائم هشدار: - درد شدید یا متمرکز یکطرفه در شکم/لگن - خونریزی شدید یا خونریزی غیرمعمول - سرگیجه شدید، غش یا تنگی نفس تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.