درد و ورم پس از عمل فتق ناف: علل و راهکار

سلام
حدود ۳ ماه پیش جراحی هرنی نافی و دیافراگم داشتم همزمان
هنوز درد همراهمه حدود ۴۰ روز شکم بند مخصوص بسته بودم از وقتی باز کردم شکمم دو برابر شده
طبیعی هست ؟
22 فروردین 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تورم بعد از باز کردن شکم‌بند ناشی از تجمع مایع زیرجلدی (سروم) یا ادم بعد از عمل است؛ در بیشتر موارد این حالت خوش‌خیم و قابل‌برگشت است اما نیاز به بررسی برای رد عفونت یا عود فتق دارد و نگران‌کننده بودن آن معمولاً قابل ارزیابی است.
راهکار‌های عملی:
- پوشیدن مجدد شکم‌بند طبی با فشار ملایم برای کاهش ورم و حمایت محل عمل.
- استراحت و پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین یا زور زدن تا بررسی کامل.
- کمپرس سرد کوتاه برای کاهش درد سپس کمپرس گرم ملایم برای کمک به جذب مایع.
- مصرف مسکن‌های معمولی با راهنمایی پزشک و مراجعه جهت ارزیابی بالینی و سونوگرافی در صورت دوام ورم.
علائم هشدار:
- تب بالا یا لرز مداوم.
- قرمزی شدید، درد افزایشی یا ترشح چرکی از محل عمل.
- افزایش سریع ورم یا درد ناگهانی و تنگی نفس یا استفراغ مکرر.
تخصص پیشنهادی: جراح عمومی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.