تاخیر پریودی و یک‌بار خون غلیظ؛ علت چیست؟

سلام من ماه قبل یعنی ۲۷اردیبهشت .تا یکم خرداد.
اما خرداد پنج روز تاخیر در پریودیم داشتم .روز پنجم تاخیر مقداری خون غلیظ ازم اومد از بعدش هرچه دستشویی رفتم هیچ خونی ندیدم
احتمال داره که باردار باشم آخه تا یکروز قبلش هم تست زدم منفی شده
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
برای احتیاط مجددا تست بارداری داده و همچنین تحت نظر متخصص زنان تست هورمونی و سونوگرافی انجام دهید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این خون‌ریزی کوتاه یا لکه‌بینی یا خون‌ریزی لانه‌گزینی در اوایل بارداری یا به‌دلیل نوسان هورمونی است.
در بیشتر موارد این اتفاق یک‌بار رخ می‌دهد و خطر فوری ندارد، اما نیاز به پیگیری ساده دارد.
راهکار‌های عملی:
- تست بارداری خانگی را ۳۵ روز بعد یا صبح با ادرار اول تکرار کن.
- در صورت امکان آزمایش خون β-hCG بده تا سطح هورمونی دقیق مشخص شود.
- تا مشخص شدن نتیجه از رابطه جنسی و دوش واژینال خودداری و از پد بهداشتی استفاده کن.
- چرخه و هر نوع خون‌ریزی یا درد را یادداشت کن و در صورت تکرار عکس یا شرح کوتاه نگهدار.
علائم هشدار:
- خون‌ریزی شدید یا خارج از کنترل و لخته‌های بزرگ
- درد شکمی بسیار شدید یا تب
- سرگیجه، غش یا خون‌ریزی مداوم همراه با مثبت‌شدن تست بارداری
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.