قرص مدروکسی یدونه اشتباهی ماه پیش خوردم درحد دوروز لک داشتم بعد تنظیمش کردم و بعد پریود شدم ولی خون ریزی خفیف بود . الان سی روز از خوردن اون قرص گذشته زخم دهانه رحم کمی دارم که یک هفته قرص خوردم.برای بارداری هم اقدام کردم اما نمیدونم این لکه بینی قهوهای به بعداز ده روزازگذشتن پریود علتش چی هست چهارروز لک قهوه ای میبینم نمیدونم بخاطر زخم یا قرص خوردن سی روز پیشم یا بارداری؟پاپ اسمیرم هم خوب بود
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
احتمالا دلیل لکهبینی قهوهای شما در بیشتر موارد یکی از دو حالت است: زخم یا التهاب سطحی دهانه رحم (با توجه به سابقه زخم) یا تغییرات هورمونی/لکه بینی حوالی تخمکگذاری
احتمالاً دلیل لکهبینی قهوهای شما در بیشتر موارد یکی از دو حالت است: زخم یا التهاب سطحی دهانه رحم (با توجه به سابقه زخم) یا تغییرات هورمونی/لکه بینی حوالی تخمکگذاری. در بسیاری از موارد این لکهها خطر فوری ندارند و قابل پیگیری هستند. راهکارهای عملی: 1 یک تست بارداری خانگی اکنون انجام دهید؛ اگر منفی و قاعدگی عقب ماند، تست خون بارداری بدهید. 2 تا مراجعه از رابطه محافظتنشده و استفاده از تامپون خودداری کنید و از پد استفاده کنید. 3 اگر لکه ادامه یافت یا تیرهتر شد، یک عکس یا یادداشت از زمان و مقدار بردارید و برای معاینه نزد متخصص بروید. 4 در صورت ترشح بدبو یا درد، از مصرف داروهای خودسرانهپرهیز کنید. علائم هشدار: 1 خونریزی شدید (تعویض پد هر ساعت) یا سبکی سر و ضعف. 2 تب یا درد شدید لگن همراه با ترشح بدبو. 3 مثبت شدن تست بارداری با درد شدید یا خونریزی غیرطبیعی. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.