پماد واژینال چند روز در واژن می‌ماند؟

به دکتر مراجعه کردمبامعانیه داخلی تشخیص عفونت قارچی پنیری وهمینطورعفونت ادراری
داروهای فلوکونازول۳عدد میترونیدازول۲۰عدد ونیتروفورانتوئین ۲۰عدد بایوفم۳۰عدد وهمینطورپمادواژینال لکورکس
دوره درمانم ب اتمام رسیده
دوروزه ک پماد واژینال نزاشتم
اما با چک کردن داخلیه خودم
ی سری ترشحات دستمالکاغذی طور پنیری دیدم حجمشم کم نبوداحتمال داره باقی مانده پماد باشه یاچی؟چندروزپمادداخل واژن میمونه
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
بله به نظر میرسه پماد هست.
اگر علایم قبلی رو ندارید از پوشیدن لباس تنگ و غیر نخی خودداری کنید تا مجددا عود نکنه
0
48 ساعت میمونه، اگه بهتر نشید برای دریافت دوز نگه دارنده ویزیت بشین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً دو دلیل اصلی دارد: باقیمانده پماد که در بیشتر موارد 2448 ساعت بعد قابل مشاهده است یا ادامه/عود عفونت قارچی که ترشح پنیری و غلیظ ایجاد می‌کند.
نگران نباشید اما پیگیری تا مشخص شدن علت لازم است.
راهکار‌های عملی:
- ناحیه خارجی را فقط با آب و لرم بشویید و از صابون معطر یا دوش واژینال خودداری کنید.
- لباس زیر نخی و گشاد بپوشید و در صورت نیاز پد نازک یک‌بارمصرف استفاده کنید.
- تا 4872 ساعت از رابطه جنسی و مصرف محصولات موضعی جدید پرهیز کنید.
- در صورتی که ترشحات کم نشد یا سوزش و خارش ادامه یافت، برای نمونه‌برداری و بررسی مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- تب یا درد شدید شکم/لگن
- ترشحات بدبو، زرد/سبز یا خون‌آلود
- سوزش یا اشکال شدید در ادرار
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.