سلام، من تنبلی تخمدان دارم و برای بارداری اقدام میکنم. بعد از تزریق دو آمپول پروژسترون، ۲۵ مهر پریود شدم. دکتر برام دوفامد ۱۰ تجویز کرده بود که باید از شب چهاردهم پریود، هر شب نصف قرص میخوردم، ولی اشتباهی از روز اول شروع کردم و تا دیشب خوردم. الان حدود ۱۰ روزه خونریزی دارم و لختههای کشیده و تکههای شبیه بافت گوشتی میبینم. خیلی نگرانم. به نظرتون ممکنه از اشتباه مصرف کردن قرص باشه؟
4 آبان 1405
پاسخ پزشکان
0
عزیرم. از ماه. اینده. درست از شب 14 مصرف کنید نگزان نیاش
احتمالاً علت خونریزی شما شروع زودهنگام دوفامد (دییدروژسترون) همزمان با اثر پروژسترون تزریقی است؛ در بیشتر موارد این ترکیب یا زمانبندی نادرست دارو باعث خونریزی نامنظم، لخته و تکههای بافتی میشود و لزوماً علامت عارضه جدی نیست. آرام باشید؛ نیاز به بررسی دارد. راهکارهای عملی: -فوراً با پزشک معالج یا مرکز درمانی تماس بگیرید و تاریخ تزریق و زمان دقیق شروع دوفامد را گزارش کنید. - بسته قرص را نگه دارید و روزهای مصرف را یادداشت کنید؛ از قطع یا ادامه خودسرانه دارو بدون راهنمایی پزشک خودداری کنید. - میزان خونریزی و اندازه لختهها را ثبت کنید (تعداد پد در ساعت، مدت زمان و وجود درد). - برای درد از مسکنهای معمول مثل استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور دارویی استفاده و مایعات کافی مصرف کنید. علائم هشدار: - خونریزی بسیار شدید: تعویض پد بیش از یک بار در ساعت طی چند ساعت متوالی یا عبور لختههای بسیار بزرگ. - تب بالا یا درد شکمی شدید و رو به افزایش. - سرگیجه، غش، تنگی نفس یا رنگپریدگی که نشانه کمخونی یا افت فشار است. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.