تداخل لوراتادین با دپاکین و هالوپریدول

سلام - آیا قرص لوراتادین ۱۰ با داروی دپاکین ۵۰۰ و هالوپریدول ۰/۵ تداخل دارد؟ خواهشا سریعا جواب بدید
9 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تداخل جدی بین لوراتادین ۱۰ و دپاکین ۵۰۰ یا هالوپریدول ۰/۵ وجود ندارد و در بیشتر موارد مصرف همزمان مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ با این حال احتمال اندکی برای افزایش خواب‌آلودگی یا در افراد دارای زمینه قلبی، خطر طولانی‌شدن فاصله قلبی وجود دارد، بنابراین نیاز به نگرانی شدید معمولاً نیست.
راهکارهای عملی:
1 داروها را طبق نسخه ادامه دهید و بدون مشورت پزشک دوز را تغییر ندهید.
2 از الکل و آرام‌بخش‌های اضافه بپرهیزید چون خواب‌آلودگی را افزایش می‌دهند.
3 اگر خواب‌آلودگی، سرگیجه یا تپش قلب دارید از رانندگی و کار با ماشین‌آلات خودداری کنید.
4 در صورت سابقه بیماری قلبی یا داروهای دیگر، با پزشک درباره گرفتن نوار قلب یا تنظیم دارو مشورت کنید.
علائم هشدار:
1 غش یا افت ناگهانی هوشیاری
2 تپش قلب شدید یا احساس ضربان نامنظم
3 خواب‌آلودگی یا گیجی بسیار شدید
تخصص پیشنهادی: روان‌پزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص