آیا حساسیت به جفت بعد از زایمان میماند؟

سلام من ده ماه پیش زایمان کردم، به علت حساسیت به جفت و خار شدید در ۳۷ هفتگی زایمان کردم. بعد از زایمان دیگه آزمایش ندادم.
آیا احتمالش هست هنوز اثری ازش مونده باشه؟
آیا اگر چندماه دیگه باردار بشم احتمال برگشتش هست؟
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
حساسیت به جفت معمولا پس از زایمان از بین می‌رود.
اما در بارداری بعدی احتمال تکرار وجود دارد.
قبل از اقدام به بارداری، آزمایش‌های کامل و سونوگرافی انجام دهید.
تحت نظارت متخصص زنان و زایمان بارداری را دنبال کنید.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.