زایمان طبیعی بعد از لاپاراسکوپی قبلی

سلام وقت بخیر من ۳۰هفته باردارم و جراحی لابارا شدم پنج سال پیش نمیدونم باید سزارین بشم یا طبیعی میتونم زایمان کنم خیلی از سزارین میترسم شرح عمل هم بارگذاری کردم با توجه ب این شرح انجام زایمان طبیعی ممکن است ؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
وقت به خیر عزیزم با توجه به اینکه هیچ برشی روی رحم شما ایجاد نشده زایمان طبیعی منعی نداره
1
سلام
منعی برای زایمان طبیعی شما وجود ندارد
0
زایمان طبیعی ممکن است اگر در عمل لاپاراسکوپی قبلی رحم بهصورت تمامقطعی (برش عمقی وارد حفره رحم) باز نشده باشد؛ در بیشتر موارد بدون و رود کامل به حفره رحم، پزشک اجازه زایمان طبیعی را می‌دهد.
نگران نباشید اما نیاز به بررسی شرح عمل و تصویربرداری دارد
0
عزیز لاگاراسکوپی شدید و رحم برشی داده نشده، زایمان طبیعی می تونید داشته باشید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً زایمان طبیعی ممکن است اگر در عمل لاپاراسکوپی قبلی رحم به‌صورت تمام‌قطعی (برش عمقی وارد حفره رحم) باز نشده باشد؛ در بیشتر موارد بدون و رود کامل به حفره رحم، پزشک اجازه زایمان طبیعی را می‌دهد.
نگران نباشید اما نیاز به بررسی شرح عمل و تصویربرداری دارد.
راهکار‌های عملی:
- نسخه یا خلاصهٔ گزارش عمل را همین حالا کنار بگذارید و به پزشک زنان ارائه دهید.
- وقت ملاقات با متخصص زنان و سونوگرافی در سه‌ماهه سوم بگیرید تا وضعیت دیواره رحم و محل برش بررسی شود.
- اگر گزارش عمل نامشخص است، از بیمارستان یا جراح درخواست نسخهٔ کامل یا تماس جهت توضیح کنید.
- فعالیت سبک داشته باشید، از ورزش‌های سنگین و فشار شکمی خودداری کنید تا بررسی‌ها کامل شود.
علائم هشدار:
- خونریزی واژینال شدید یا درد شکمی ناگهانی و بسیار شدید.
- کاهش یا قطع حرکات جنین در مقایسه با قبل.
- تب بالا یا ترشح بدبو از واژن.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.