آیا کلردیازپوکساید برای سردرد و درد چشم مناسب است؟

۲ هفته هست چشم درد و درد پشت سر دارم ،
همون ۲ هفته پیش یدفعه از جام بلند شدم ، چشمام سیاهی رفت و بعد از اون اینجوری شدم ، استامینوفن و ایبوپروفن خوردم خوب نشدم ، فشار خون ندارم ، دیابت و کم خونی هم ندارم ، راهنمایی می کنید ، میشه کلردیازپوکساید خورد ؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
احتمالا علت علائم شما افت فشار وضعیتی یا سرگیجه پس از ایستادن ناگهانی است که می‌تواند باعث سیاهی رفتن چشم و سردرد پشت سر شود.
0
با سلام.
لطفا جهت معاینه به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید و خودسرانه دارو مصرف نکنید.
مصرف کلردیازپوکساید جایگاهی در درمان سردرد ندارد و موجب و ابستگی به دارو و ساید عوارض می شود.
0
وقت به خیر ابتدا بررسی فشار خون و سلامت قلبی انجام شود، مصرف خود سرانه دارو توصیه نمی شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت علائم شما افت فشار وضعیتی یا سرگیجه پس از ایستادن ناگهانی است که می‌تواند باعث سیاهی رفتن چشم و سردرد پشت سر شود.
در بیشتر موارد این حالت خوش‌خیم است اما ادامه دو هفته‌ای نیاز به بررسی دارد.
راهکار‌های عملی:
- به محض احساس سرگیجه بنشینید یا دراز بکشید و سر را کمی پایین بیاورید تا خون‌رسانی مغز بهتر شود.
- مایعات کافی و در صورت نداشتن محدودیت، کمی نمک مصرف کنید تا حجم خون افزایش یابد.
- از برخاستن ناگهانی خودداری کنید؛ هنگام بلند شدن ابتدا چند ثانیه روی لبه تخت بنشینید.
- از مصرف خودسرانه کلردیازپوکساید خودداری کنید؛ بنزودیازپین‌ها خواب‌آلودگی و اختلال تعادل ایجاد می‌کنند و معمولاً برای این مشکل تجویز نمی‌شوند.
علائم هشدار:
- کاهش ناگهانی یا از دست رفتن بینایی یا دید دوگانه
- ضعف یا بی‌حسی یک‌طرفه یا اختلال در تکلم
- سنکوپ مکرر، عدم بازگشت سریع هوشیاری، یا درد قفسه سینه و تنگی نفس
تخصص پیشنهادی: نورولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.