آیا کلردیازپوکساید برای سردرد و درد چشم مناسب است؟
۲ هفته هست چشم درد و درد پشت سر دارم ، همون ۲ هفته پیش یدفعه از جام بلند شدم ، چشمام سیاهی رفت و بعد از اون اینجوری شدم ، استامینوفن و ایبوپروفن خوردم خوب نشدم ، فشار خون ندارم ، دیابت و کم خونی هم ندارم ، راهنمایی می کنید ، میشه کلردیازپوکساید خورد ؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
احتمالا علت علائم شما افت فشار وضعیتی یا سرگیجه پس از ایستادن ناگهانی است که میتواند باعث سیاهی رفتن چشم و سردرد پشت سر شود.
با سلام. لطفا جهت معاینه به متخصص مغز و اعصابمراجعه کنید و خودسرانهدارومصرف نکنید. مصرف کلردیازپوکساید جایگاهی در درمان سردرد ندارد و موجب و ابستگی به دارو و ساید عوارض می شود.
احتمالاً علت علائم شما افت فشار وضعیتی یا سرگیجه پس از ایستادن ناگهانی است که میتواند باعث سیاهی رفتن چشم و سردرد پشت سر شود. در بیشتر موارد این حالت خوشخیم است اما ادامه دو هفتهای نیاز به بررسی دارد. راهکارهای عملی: - به محض احساس سرگیجه بنشینید یا دراز بکشید و سر را کمی پایین بیاورید تا خونرسانی مغز بهتر شود. - مایعات کافی و در صورت نداشتن محدودیت، کمی نمک مصرف کنید تا حجم خون افزایش یابد. - از برخاستن ناگهانی خودداری کنید؛ هنگام بلند شدن ابتدا چند ثانیه روی لبه تخت بنشینید. - از مصرف خودسرانهکلردیازپوکسایدخودداری کنید؛ بنزودیازپینها خوابآلودگی و اختلال تعادل ایجاد میکنند و معمولاً برای این مشکل تجویز نمیشوند. علائم هشدار: - کاهش ناگهانی یا از دست رفتن بینایی یا دید دوگانه - ضعف یا بیحسی یکطرفه یا اختلال در تکلم - سنکوپ مکرر، عدم بازگشت سریع هوشیاری، یا درد قفسه سینه و تنگی نفس تخصص پیشنهادی: نورولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.