طولانی شدن پریود بعد از قرص اورژانسی

سلام وقت بخیر، آیا طولانی شدن پریود از ۴ روز به ۷ روز، بعد از مصرف قرص اورژانسی لوونورژسترول در روز اول پریودی، در رابطه بدون دخول، طبیعیه؟
7 آبان 1405

پاسخ پزشکان

1
وقت به خیر پس از مصرف قرص هورمونی احتمال نوسان هورمونی و تغییر در الگوی سیکل ماهانه هست

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تغییر هورمونی ناشی از قرص اورژانسی لوونورژسترل موجب طولانی‌شدن خونریزی شده است؛ در بیش‌تر موارد موقتی و بی‌خطر است و نیاز به نگرانی شدید ندارد.
راهکارهای عملی:
- استراحت و نوشیدن مایعات کافی، پیگیری تغذیه سالم.
- استفاده از پد بهداشتی و یادداشت طول و شدت خونریزی برای مقایسه در چرخه‌های بعدی.
- در صورت درد یا ناراحتی، مصرف مسکن‌های معمولی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور و بروشور.
- اگر خونریزی یا تغییرات قاعدگی ادامه یابد یا نگران بارداری هستید، انجام تست بارداری خانگی.
علائم هشدار:
- خونریزی خیلی شدید (تعویض پد هر ساعت، ضعف یا سرگیجه).
- تب یا درد شدید شکمی همراه با خونریزی.
- خونریزی بسیار طولانی یا ادامه‌دار بیش از دو چرخه.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.