لکه‌بینی قهوه‌ای روز 29 سیکل بعد آمپول آزادسازی

سلام من با فولیکول ۲۳ و۲۴ و ضخامت ۷ امپول ازاد سازی زدم الان روز ۲۹ سیکل و ۱۶ ازادسازیم دو روزی میشه ترشحات قهوه ای پررنگ دارم بی بی چک زدم منفی بود ایا احتمال بارداری وجود داره؟ اگه نه این نرشحات قهوه ای بی سابقه چی هست چرا پریود نمیشم
ممنون
7 آبان 1405

پاسخ پزشکان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت لکه‌بینی شما در روز 29 سیکل مرتبط با اثر داروی آزادسازی (آمپول hCG) یا تغییرات هورمونی در فاز لوتئال است.
در بیشتر موارد این لکه‌بینی بی‌خطر است و نیازی به اضطراب شدید نیست؛ با این حال تست خون دقیق‌تر از بی‌بی‌چک خانگی است و اگر تست خانگی منفی است، احتمال بارداری کمتر است اما قابل حذف کامل نیست.
راهکارهای عملی:
- تکرار تست خون بتا hCG طی 48–72 ساعت برای رد یا تأیید بارداری.
- استراحت، پرهیز از فعالیت بدنی شدید و عدم استفاده از تامپون تا مشخص شدن دلیل لکه‌بینی.
- ثبت رنگ، مقدار و مدت خونریزی و هر درد همراه؛ در صورت ادامه بیش از چند روز عکس یا یادداشت داشته باشید.
- در صورت منفی ماندن تست خون و ادامه تاخیر، با متخصص زنان برای بررسی هورمونی و سونوگرافی مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید (تعویض پد یا نوار بهداشتی هر کمتر از یک ساعت).
- درد شکمی یا لگنی بسیار شدید و ناگهانی.
- سرگیجه، ضعف شدید یا تب تب‌دار.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص