سوختگی پوست صورت بعد از استفاده از ضد جوش — علت و راه‌حل

سلام من ضد جوش استفاده کردم و پوستم سوخت الان باید چی استفاده کنم تا خوب شم لطفا کمکم کنید حالم خیلی بده
یک هفته میگذره و دارم تریامسینولون استفاده میکنم ترمیم کننده اون هم زدم بتامتازون هم زدم ولی بد تر میشم ک بهتر نمیشم
5 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت مشکل شما واکنش تحریکی/حساسیتی یا سوختگی شیمیایی ناشی از داروی ضدجوش است؛ در بیشتر موارد استفاده از کورتیکواستروئید قوی روی صورت وضعیت را تشدید می‌کند.
نگران نباشید؛ اغلب با اقدامات ساده قابل کنترل است.
راهکارهای عملی:
1 فوراً مصرف همه کرم‌ها و محصولات جدید (ضدجوش و کورتون) را متوقف کنید.
2 پوست را با آب ولرم و شوینده ملایم بشویید، با ضربه خشک کنید؛ از مالش و لایه‌برداری دوری کنید.
3 کمپرس خنک و مرطوب بگذارید و سپس مرطوب‌کننده ساده و بدون عطر (مثل وازلین یا کرم پایه) بزنید.
4 برای خارش شدید از آنتی‌هیستامین خوراکی یا داروی مناسب زیر نظر پزشک استفاده خواهد شد؛ برای راهنمایی دارویی به متخصص مراجعه کنید.
علائم هشدار:
1 گسترش سریع قرمزی یا تشکیل تاول و ترشح چرکی
2 تب یا حال عمومی بسیار بد
3 ورم شدید صورت/چشم‌ها یا تنگی نفس
تخصص پیشنهادی: متخصص پوست

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص