سلام خسته نباشید من حدود ۷۰روز پیش از ارتفاع افتادم و پاشنه پای من شکست ؟ ۷ روز است که آتل پای را باز کردم و بادو عصا راه میروم و وقتی با عصا راه میرم پاشنه پا درد شدیدی دارم چه باید کنم ؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام در صورت جوش خوردن کامل و یا نسبی شکستگی، در ادامه درمان به توانبخشی تخصصی برای کنترل درد و بازگشت به حالت عادی و فعالیت عادی نیاز هست.
احتمالاً درد شما در هفتههای اول پس از باز کردن آتل بهخاطر ناقص یا کند بودن جوش خوردن استخوان یا حساسیت و ضعف بافتهای نرم و تغییر بارگذاری هنگام راهرفتن است. در بیشتر موارد این درد قابل کنترل است و لازم نیست نگران باشید. راهکارهای عملی: - وزنگذاری را کم کنید: تا حد امکان از عصاها استفاده کنید و وزن را روی پا نیندازید. - تثبیت و محافظت: از ساقبند طبی یا کفش طبی با کفی نرم و پاشنهبندی استفاده کنید. - سرد/گرم و استراحت: یخ ۱۵ دقیقه برای کاهش التهاب و سپس استراحت و بالا نگه داشتن پا. - مسکن کوتاهمدت: استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور دارویی و در صورت سابقه بیماری قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید. علائم هشدار: - تب یا ترشح بدبو و قرمزی افزایشیابنده در محل شکستگی - افزایش ناگهانی و شدید درد یا ناتوانی در تحمل حتی کمی وزن - بیحسی، سردی یا رنگپریدگی انگشتان پا تخصص پیشنهادی: جراحی ارتوپدی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.