سلام من گاهی اوغات هردو کتفم درد خفیفی داره مخصوصا زمانی که یه وری دراز میکشم و گاهی اوغات هم پشتم میگیره. قرص فشار و چربی مصرف میکنم. هر کدوم شبی ١ عدد. فشار خونم در ٢٤ ساعت شبانه روز همیشه ١٢ روی ٨ هستش. گاهی اوقات ١١٧ روی ٧٨ هم میشه. و چربی کلسترول هم ٧٣ هستش. به دکتر قلب هم مراجعه کردم اکو تست ورزش و نوار قلبم خوب بود. شبها ١/٥ ساعت پیاده روی میکنم و تنگی نفس و تپش قلب زیاد ندارم این درد قلبه؟
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
درود، با توجه به بررسیهای قلبی که فرمودید به متخصص ارتوپدیمراجعه بفرمایید.
احتمالاً علت درد دو کتف و گرفتگی پشکتان در بیشتر موارد عضلانی-اسکلتی است (تنش، وضعیت نامناسب خواب یا اسپاسم عضلات گردن/شانه). از آنجا که اکو، تست ورزش و نوار قلب شما نرمال بودهاند، احتمال علت قلبی کم است و جای نگرانی فوری نیست. راهکارهای عملی: -وضعیت خواب و بالش را اصلاح کنید؛ بالشتی که گردن را در راستای ستون فقرات نگه دارد استفاده کنید. -کمپرس گرم۱۵–۲۰ دقیقه روی ناحیه درد چند بار در روز و کشش ملایم شانه و گردن پس از گرمکردن. - ادامه پیادهروی ملایم، اجتناب از برداشتن وزنههای سنگین یا حرکات ناگهانی. - ماساژ ملایم یا مراجعه به فیزیوتراپی/طب فیزیکی برای ارزیابی و تمرینهای تخصصی. -در صورت نیاز مسکن خفیف مثل استامینوفن طبق دستورپزشک؛ از مصرف مکرر ایبوپروفن بدون مشورت در فشارخون بالا پرهیز کنید. علائم هشدار: - درد فشارنده قفسه سینه که به بازو، گردن یا فک سرایت کند. - تنگی نفس ناگهانی، سرگیجه شدید یا غش. - تعریق سرد، تهوع شدید یا ضعف یکطرفه که جدید باشد. تخصص پیشنهادی: طب فیزیکی و توانبخشی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.