من بعد از مدتی استفاده از ترتینوئین پوستم یه طرفش قرمز شد و من مصرف ترتینوئین را قطع کردم و شروع به استفاده از پماد stratamed کردم اما پوستم کمی گرم هست و سوزش ندارد بعد از این پماد چه میتونم استفاده کنم؟
30 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
ترتینویین داروی لایه بردار است در نتیجه در صورت ایجاد حساسیت باید قطع شده به طور منظم کرم ترمیم کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.
احتمالاً این واکنش نشانه درماتیت تحریکی یا سوختگی سطحی ناشی از ترتینوئین است؛ در بیشتر موارد خفیف بوده و با مراقبت مناسب بهبود مییابد، نگران نباشید. راهکارهای عملی: - مصرف ترتینوئین قطع شده را ادامه دهید و از محصولات جدید اجتناب کنید. - پوست را با آب و لرم و شوینده ملایم بشویید و به آرامی خشک کنید. - کمپرس خنک (نه یخ) برای چند دقیقه به کاهش گرمی کمک میکند. - از مرطوبکننده غنی و بدون عطر یا پماد محافظ (مثلاً و ازلین یا امولینت) استفاده کنید. -در صورت نیاز میتوانید برای ۳–۷ روز کرم هیدروکورتیزون ۱٪ موضعی استفاده کنید مگر سابقه حساسیت داشته باشید. علائم هشدار: - گسترش سریع قرمزی، تاول یا ترشح چرکی - تب یا درد شدید موضعی - ورم صورت، لبها یا تنگی نفس تخصص پیشنهادی: متخصص پوست
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.