درمان هماتوم ۲۰ سی‌سی پس از سزارین: دارو یا تخلیه

ده روزه از سزارینم گذشته و با درد شدید لگنی رفتم دکتر سنو دادم و گفتن ۲۰ سی سی هماتوم داری باید چیکار کنم ایا خودش با دارو جذب میشه یا باید تخلیه بشه ؟؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
معمولا با دارو جذب می‌شود باید تحت نظر متخصص زنان باشید جای نگرانی نیست

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً یک هماتوم موضعی پس از سزارین دارید که در بیشتر موارد هماتوم‌های کوچک تا متوسط با زمان و مراقبت جذب می‌شوند؛ نگرانی رایج است اما نیاز به پیگیری بالینی دارد و تشخیص قطعی با معاینه و سونوگرافی است.
راهکار‌های عملی:
- استراحت نسبی و خودداری از برداشتن اجسام سنگین یا فعالیت شدید.
- از کمپرس سرد موضعی ۱۰۱۵ دقیقه هر چند ساعت در ۴۸ ساعت اول استفاده کنید، سپس کمپرس گرم ملایم می‌تواند کمک کند.
- مسکن‌های ساده مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق توصیه پزشک برای کاهش درد مصرف شود.
- نوبت سونوگرافی یا ویزیت کنترل با متخصص زنان برای پایش اندازه و فعالیت هماتوم بگیرید.
علائم هشدار:
- تب بالای ۳۸ درجه یا لرز مداوم (نشانه عفونت).
- افزایش ناگهانی درد، ورم یا خروج خون/ترشحات بدبو از زخم.
- علائم شوک مانند سرگیجه شدید، تپش قلب یا ضعف شدید.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.