تپش قلب بعد از شروع ویاس و رسپریدون

دکتر برای من صبح ویاس ۳۰ و شب رسپریدون ۱ تجویز کرده.من خیلی میترسم ۳ روزه دارم قرص میخورم نکنه بمیرم!
ضربان قلبم تا ۱۲۰ بالا میره یه وقتایی و الانم شونه چپم درد میکنه البته با حرکت و ماساژ بهتر میشه که فکنم عضلانیه.
روز اول و دوم حس ارامس داشتم روز سوم استرس و فشار داره گریم میگیره کمک
10 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تپش تا ۱۲۰ و درد شانه که سه روز بعد از شروع ویاس صبح و رسپریدون شب تجربه کرده‌اید، مربوط به عارضه جانبی داروها یا واکنش اضطرابی است.
در بیشتر موارد این حالت تهدیدکننده زندگی نیست اما نیاز به پیگیری دارد؛ نگران مرگ ناگهانی نباشید اما علائم را جدی بگیرید.
راهکارهای عملی:
- بنشینید یا دراز بکشید، لباس تنگ را شل کنید و نفس‌های عمیق شکمی (تنفس آرام ۴–۶ بار در دقیقه) انجام دهید.
- از کافئین، سیگار و محرک‌ها خودداری کنید و آب بنوشید تا ضربان کمتر تحریک شود.
- ضربان را با گرفتن مچ یا گردن اندازه بگیرید و هر افزایش مکرر را یادداشت کنید.
- داروها را بدون مشورت پزشک قطع نکنید و با پزشک معالج برای بررسی دوز یا جایگزینی تماس بگیرید.
علائم هشدار:
- درد قفسه سینه فشارنده یا مداوم و تعریق زیاد
- تنگی نفس شدید، سبکی سر یا غش
- ضربان قلب پایدار بالای ۱۳۰ یا ضعف شدید
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص