دلیل خشک شدن و گرفتگی رگ دست در اثر آزمایش خون چیست؟

سلام خسته نباشید.یه هفته پیش آزمایش خون انجام دادم سرنگ خیلی بزرگ بود و محکم واسم تزریقش کرد همون لحظه رگ دستم انگار خواب رفت و حس کردم پرید و تکون خورد بعد دو روز متوجه شدم که انگار رگ دستم خشک شده وقتی سرپام مخصوصا دستمو بسختی به سمت پایین صاف میکنم دردم دارهگاهیم زیاد تکونش میدم مثل سر مفصل صدا میده من واقعا خیلی نگرانم باید چیکار کنم دکتر داروخونه هم قرص آهن ففول بهم دادن
13 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
درود.
ممکنه در ناحیه تزریق اسپاسم یا التهاب رخ داده باشه.
کمپرس گرم بگذارید.
با کمی زمان دادن مشکل برطرف می‌شه.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت این حس «خشک شدن» یا گرفتگی رگ، آسیب موضعی هنگام خون‌گیری مثل هماتوم (جمع شدن خون زیر پوست) یا التهاب وریدی/اسپاسم موضعی است.
در بیشتر موارد این حالت خودبه‌خود بهبود می‌یابد و جای نگرانی شدید نیست.

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.