اوردوز اسلتامیویر در نوزاد چهار ماهه

به علت حواس پرتی به جای اینکه به دختر چهار ماهه ام یک سی سی و نیم تاماویر ۶۰ یا همون اسلتامیویر بدم دو سی سی و نیم دادم و مقدار مصرف را با داروی دیگه جابه جا دادم
9 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً با یک دوز اضافی اسلتامیویر روبه‌رو هستید که در بیشتر موارد باعث علائم گذرا مثل تهوع، استفراغ، بی‌اشتهایی یا خواب‌آلودگی می‌شود.
نوزادان حساس‌ترند و نیاز به پایش دقیق دارند؛ آرام باشید و اقدامات زیر را انجام دهید.
راهکارهای عملی:
- مقدار دقیق دارو و زمان مصرف را یادداشت کنید (چه دارویی و چه میلی‌لیتر داده شده).
- فوراً با پزشک کودک، اورژانس یا مرکز اطلاع‌رسانی سم تماس گرفته و شرح ماجرا را بگویید.
- نوزاد را زیر نظر بگیرید: میزان تغذیه، استفراغ، بیداری و واکنش‌ها را کنترل کنید و در صورت امکان شیر یا فرمول را به مقادیر کم و مکرر ادامه دهید.
- از القای استفراغ یا دادن داروی اضافی بدون دستور پزشک خودداری کنید.
علائم هشدار:
- استفراغ مکرر یا ناتوانی در تغذیه و کاهش ادرار
- خواب‌آلودگی شدید یا کاهش پاسخ‌دهی
- تشنج یا حرکات غیرطبیعی
تخصص پیشنهادی: متخصص اطفال

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص