سلام وقت بخیر. دخترمن ۲ سالشه بخاطر مشکل یبوست با تجویز دکتر پودر پیدرولاکس مصرف میکرد ۱ ماه. بعد انگار مریض شد ۳ روز اسهال بود و چندبار بالا آورد.بعد از اسهال الان ۴۸ ساعته میشه دفع نداشته.الان نمیدونم باید پیدرولاکس روشروع کنم مجدد یا نه؟
7 آبان 1405
پاسخ پزشکان
0
می تونید پیدرولاکس شروع کنید ابتدا با نصف میزان قبلی بعد زیادی کنید
احتمالاً علت این توقف دفع، یبوست گذرا پس از یک دوره اسهال ویروسی یا کاهش دریافت مایعات و غذاست. در بیشتر موارد طی ۲–۳ روز دفع برمیگردد و نیازی به نگرانی شدید نیست؛ مهم کنترل وضعیت عمومی کودک است. راهکارهای عملی: - مایعات مکرر بدهید: آب و محلول خوراکی الکترولیت یا آبمیوههای رقیق سیب/گلابی به دفعات کم. - ادامه یا از سرگیری پیدرولاکس طبق دوز قبلی که پزشک تجویز کرده بود معمولاً کمککننده است؛ در صورت تردید با پزشک تماس بگیرید. - ماساژ ملایم شکم به صورت حرکت ساعتگرد و گذاشتن کیسه آب گرم کوچک روی شکم. - پیگیری ادرار و سطح فعالیت؛ تغذیه کوچک و مکرر و اجتناب از زور زدن طولانی. علائم هشدار: - تب بالا یا بدتر شدن وضعیت عمومی کودک. - درد شدید شکم، شکم خیلی متورم یا استفراغ مکرر. - علائم کمآبی: خشکی دهان، کاهش قابل توجه ادرار، خوابآلودگی یا بیخوابی غیرعادی. تخصص پیشنهادی: پزشک اطفال
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.