سوزش پشت دست بعد از قرار دادن پلاتین: طبیعی یا خطرناک؟

یک هفته میشه دست شان جراحی شده پلاتین گذاشته شده قسمت ساق دست پلاتین گذاشته شده. چند روز میشه سوزش پشت دست شان شدید شده ایا طبیعی هست یا خیر
5 اردیبهشت 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر سوزش در حد خفیف مشکلی نیست اما اگر شدید و یا همراه با درد و قرمزی هست باید معاینه بشن

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً سوزش پشت دست در هفته اول بعد از جراحی و گذاشتن پلاتین به‌خاطر التهاب و تورم موضعی یا تحریک عصبی ناشی از عمل یا ایمپلنت است و در بیشتر موارد گذرا و کنترل‌شدنی است.
نگران نباشید ولی پیگیری لازم است.
راهکار‌های عملی:
- دست را نسبت به قلب بالا نگه دارید و هر ۲۳ ساعت ۲۰ دقیقه کمپرس یخ روی پشت دست قرار دهید (زخم را خیس نکنید).
- دارو‌های مسکن و ضدالتهاب تجویز شده را طبق دستور مصرف کنید و از مصرف خودسرانه دارو‌های دیگر بپرهیزید.
- اجتناب از اعمال فشار یا حرکت‌های شدید، حرکت انگشتان ملایم برای جلوگیری از خشکی انجام دهید.
علائم هشدار:
- افزایش ناگهانی یا غیرقابل کنترل درد
- قرمزی شدید، گرم شدن موضع یا ترشح چرکی/تب
- بی‌حسی کامل یا ضعف در حرکت انگشتان
تخصص پیشنهادی: جراحی ارتوپدی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.