احتمالاً سوزش پشت دست در هفته اول بعد از جراحی و گذاشتن پلاتین بهخاطر التهاب و تورم موضعی یا تحریک عصبی ناشی از عمل یا ایمپلنت است و در بیشتر موارد گذرا و کنترلشدنی است. نگران نباشید ولی پیگیری لازم است. راهکارهای عملی: - دست را نسبت به قلب بالا نگه دارید و هر ۲–۳ ساعت ۲۰ دقیقه کمپرس یخ روی پشت دست قرار دهید (زخم را خیس نکنید). - داروهای مسکن و ضدالتهاب تجویز شده را طبق دستور مصرف کنید و از مصرف خودسرانه داروهای دیگر بپرهیزید. - اجتناب از اعمال فشار یا حرکتهای شدید، حرکت انگشتان ملایم برای جلوگیری از خشکی انجام دهید. علائم هشدار: - افزایش ناگهانی یا غیرقابل کنترل درد - قرمزی شدید، گرم شدن موضع یا ترشح چرکی/تب - بیحسی کامل یا ضعف در حرکت انگشتان تخصص پیشنهادی: جراحی ارتوپدی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.