ریزش مو شدید و نقش هورمون دی‌اچ‌تی

من از۶سال پیش بمحض ازدواجم موهام بشدت وبسرعت ریخت ویکدهم شدالان گاهی اوقات بهترمیشه ولی تامیخوان جون بگیرن باز دوباره مخصوصایکهفته قبل پریودم بشدت میریزه. من یکفته قبل پریودم گوشه هاوزیر لب وکناره های بینیم هم دچارسوزش و خارش وپوسته میشه.قبلایکدوره آمپول بیوتین بپانتین زدم موهام خیلی بهترشد ولی دوباره ریخت میتونم بیوتین بپانتین یکدوره بزنم بعدماهی یکبار تمدیدش کنم دوباره نریزه؟هورمونام مشکل داره؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
ازمایشات شما ناقص است ازمایش کامل هورمونی و سونوگرافی رحم و تخمدان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً ریزش شما در بیشتر موارد مربوط به تلوژن افلوژن (تشدید ناشی از استرس یا تغییرات هورمونی) یا آلوپسی آندروژنتیک زنانه است.
جای نگرانی زیادی نیست اما سوزش و پوسته‌ریزی اطراف بینی و لب ممکن است التهاب پوست جدا داشته باشد و نیاز به بررسی تخصصی دارد.
راهکار‌های عملی:
- از شامپو و محصولات ملایم استفاده کنید، گرما و کشش مو را کم کنید و شانه‌زدن ملایم انجام دهید.
- قبل از تکرار آمپول بیوتین، آزمایش‌های پایه شامل فریتین، آهن، TSH و بررسی هورمونی را انجام دهید تا کمبود مشخص شود.
- می‌توانید یک دوره تقویتی زیر نظر پزشک تکرار کنید اما از تزریق مکرر بدون بررسی آزمایش خودداری کنید.
- درمان‌های موضعی مؤثر (مثلاً با تجویز پزشک) و درمان التهاب پوست در صورت وجود توصیه می‌شود.
علائم هشدار:
- ریزش بسیار سریع یا ایجاد نواحی طاس ناگهانی
- قرمزی، درد یا ترشح چرکی از پوست سر
- تب، سرگیجه یا ضعف شدید
تخصص پیشنهادی: متخصص پوست و مو

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.