لکه‌بینی بعد از تریپتورلین و میوم؛ طبیعی است؟

من چندتا میوم رحمی دارم ،اردیبهشت ماه که پریود شدم،۲۱روز طول کشید همراه با دفع لخته های بزرگ،بعد از دادن سونو به پزشک آمپول تریپتورلین استات برام تجویز کرد ،که خونریزیم رو کمتر کرد و تبدیل به لکه بینی شد که گاهی کم و گاهی هم زیاد بود ولی اصلا قطع کامل نشد ،بعداز یک ماه به دکترم که مراجعه کردم ،دوز دوم هم زدم و بیوبسی انجام دادم،الان که۳ روزاز تزریق دومم گذشته بازم لکه بینی دارم،دلیل چی هست؟
5 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً لکه‌بینی شما به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از آمپول تریپتورلین استات یا اثرات میوم‌ها روی پوشش رحم است.
در بیشتر موارد این دارو در هفته‌های اول باعث خونریزی نامنظم یا لکه‌بینی می‌شود و ادامه چند روز تا چند هفته بعد از دوز دوم غیرعادی نیست، اما پیگیری لازم است.

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.