گیجی و قطع ارتباط با محیط در مصرف کارودیلول و راکوتان
من ۱۸ سالمه و فشار خون دارم به مدت یک هفتس که قرص کارودیلول ۶.۲۵ روزی ۲ عدد زیر نظر دکتر مصرف میکنم و برای پوست هم یک رور درمیان ازیترو۲۵۰ و راکوتان مصرف میکنم یه مدت هست احساس گیجی و منگی و قطع ارتباط با محیط دارم تمرکز ندارم و حافظم کند شده و تینکه با مصرف دارو گاها فشتار خونم بالت میره و جریان خون رو تو سرم حس میکنم و علت چیه از نظر شما؟
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام گرچه بهتره که فشار و نبضتون پک بشه ولی احتمال عوارض اون داروها هم وجود داره. در صورت تداوم با پزشکتون مشورت کنید.
احتمالاً علت علائم شما در بیشتر موارد مرتبط با عوارض دارویی (کارودیلول یا راکوتان) یا نوسان فشارخون و افت موقت جریان خون مغزی است؛ و حشت نکنید اما نیاز به پیگیری دارد. راهکارهای عملی: -فشار خون را در حالت نشسته و ایستاده صبح و عصر اندازهگیری و اعداد را یادداشت کنید. - هنگام سرگیجه سریع بنشینید یا دراز بکشید، از ایستادن ناگهانی بپرهیزید و خوب آب بنوشید. - لیستی از تمام داروها (از جمله دوز و زمان مصرف) آماده کنید و به پزشک نشان دهید. - مصرف داروها را بدون مشورت قطع نکنید و برای ارزیابی دوز و تداخل دارویی به پزشک مراجعه کنید. علائم هشدار: - غش یا از دست دادن هوشیاری - درد قفسه سینه یا تنگی نفس یا تپش شدید - افکار خودکشی، تغییرات شدید خلق یا گیجی پیشرونده تخصص پیشنهادی: داخلی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.