خواب نوزاد بعد از حمله رفلاکس طبیعی است؟

سلام دخترم دوماهشه رفلاکس داره آب دهانش پرید گلوش اسید معدش برگشت بعد یه لحظه دیدم چشماش پر اشک شده و صورتش قرمز شده تا زدم پشتش خوب شد و زدم کف پاش گریه کرد ولی ۶ساعتی خواب رفت میزدم کف پاش واکنش داشت توی خواب شیر می خورد ولی موقع حمام بیدار شد بعد حمام شیر خورد باز خوابید شبش بهتر شده بود و صبحش هم سرحال شد و تنفس و رنگش هم خوب شد. دکتر هم قلب و ریش چک کرد با رفلکس های عصبیش خوب بود.طبیعیه خواب؟
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
وقتی معاینه پزشک اصفال خوب بوده دیگه جای نگرانی نیست.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت حمله بازگشت محتویات معده (رفلاکس) است که در نوزادان شایع است و می‌تواند لحظه‌ای باعث سرفه، اشک و قرمزی صورت یا واکنش‌ کوتاه شود.
در بیشتر موارد با پاک شدن راه هوایی و آرام شدن کودک وضعیت بهبود می‌یابد ولی نیاز به نظارت دارد.
راهکار‌های عملی:
- بعد از هر و عده 2030 دقیقه نوزاد را نیمه‌عمودی نگه دارید تا آروغ بزند و بازگشت کاهش یابد.
- و عده‌ها را کمی کوچکتر و تعداد را بیشتر کنید و پیش از خواب آروغ کامل بگیرید.
- هنگام خواب روی پشت قرار دهید و سر را کمی بالاتر از بدن نگه دارید؛ تشک خیلی نرم استفاده نشود.
- در صورت و قوع رفلاکس شدید یا صدای خرخر، با آرام زدن و تغییر وضعیت راه هوایی را بررسی کنید.
علائم هشدار:
- توقف یا سختی تنفس، تنفس خیلی کند یا خیلی تند.
- رنگ پریدگی یا کبودی صورت، کاهش سطح هوشیاری یا بی‌هوشی.
- عدم توانایی در تغذیه یا کاهش وزن معنی‌دار.
تخصص پیشنهادی: کودکان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.