تنگی‌نفس، درد قفسه‌سینه و تپش قلب: چه کاری انجام دهم؟

بیشتر از ۶ماهه تنگی نفس همراه درد قفسه سینه وتپش قلب شدید وسرگیجه دارم دکتر قلب وریه هردو گفتن برگشت اسید معده است ولی دکتر گوش وحلق وبینی گفت آلرژی هست با هیچ دارویی هنوز خوب نشدم هردارویی دادن موقتی فقط از شدتش کاسته شده به نظرتون باید به چه دکتری مراجعه کنم به طور کامل خوب بشم؟؟ناگفته نماند آخرای پاییز گذشته سرماخوردگی از کرونا بدتر گرفتم به دنبال همون اینجوری شدم دکترا فقط سرم تجویز میکردن
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت علائم شما در بین دو گزینه شایع است: رفلاکس معده (ریفلاکس لارینگوفارینژیال) یا اختلال خودگردان پس از عفونت ویروسی.
در بیشتر موارد این مشکلات قابل کنترل هستند و جای نگرانی مفرط نیست، اما نیاز به بررسی دقیق دارد.
راهکار‌های عملی:
1 و عده‌های کوچک‌تر و فاصله ۲۳ ساعت بین آخرین غذا و خواب؛ از غذا‌های چرب، تند، کافئین و الکل پرهیز کنید.
2 سر تخت را حدود ۱۰۱۵ سانت بالا ببرید و بعد از غذا آرام بنشینید؛ از دراز کشیدن فوری خودداری کنید.
3 تمرین‌های تنفسی آرام (تنفس دیافراگمی) برای کاهش تپش و سرگیجه چند دقیقه چند بار در روز انجام دهید.
4 نبض را در هنگام تپش شدید ثبت کنید و یک دفترچه علامت‌گذاری کنید تا زمان و شدت علامت‌ها مشخص شود.
علائم هشدار:
1 درد قفسه‌سینه فشاری یا شدید که تازه یا بدتر شده است.
2 غش، افت هوشیاری یا سرگیجه بسیار شدید.
3 تنگی‌نفس ناگهانی یا کبودی لب‌ها/صورت.
تخصص پیشنهادی: گوارش

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.